Asla Yapılmaması Gereken Liderlik Hataları

shutterstock_70521655-760x507

,Bir yöneticinin sahip olabileceği en iyi liderlik özelliklerinden biri, kendine saygı duyma becerisidir. Bir lider olarak seçimleriniz takımınızı, özellikle liderlik hatalarınızı etkiler. Bununla birlikte, herkes kötü patronlarla karşılaşmıştır. Asla yapılmaması gereken liderlik hataları bulunmaktadır. Ancak endişelenmeyin bu hatalar da düzeltilebilir veya önlenebilir.

Benlik saygısını geliştirmeye odaklanarak, ekibinizin en yüksek performansa ulaşmasına yardımcı olacaktır. Her insanın sınırsız potansiyeli vardır ve potansiyel ancak doğru ortamda gelişebilir.

Ekibinizin Benlik Saygısını Arttırın

Lider herhangi bir organizasyonun en önemli kişisidir. Lider, konuşmalarına, davranışlarına ve başkalarına yanıt verirken neler söyleyeceğine dikkat etmelidir. İnsanlar başkalarına karşı liderin davranışını taklit etme eğilimindedir.

Bir lider olarak çalışanlardan birine söylenecek bir kelime, onları bütün gün mutlu hissettirir. Öfkeli bir sözcük, günün geri kalanında hayal kırıklığına uğramalarına ve güvende hissetmemelerine neden olabilir. Bu nedenle başarılı bir lider her zaman dikkatli olmalıdır. Başka insanlarda benlik saygısı oluşturmak için zaman ayırdığınızda, insanların ellerinden gelenin en iyisini yapmalarını sağlayan korkularını ortadan kaldırırsınız.

İşte asla yapılmaması gereken liderlik hatalarından bazıları;

Başkalarını Eleştirmek

Yöneticilerin yaptığı ilk liderlik hatası, başkalarını eleştirmektir. Herhangi bir nedenle kimseyi eleştirmemeli ve insanlar hata yaptığında, çözüme odaklanmalısınız.  Herkes yıkıcı eleştirilerin zararlı olduğunu bilir. Kişisel olarak, herkes yıkıcı eleştiri alanlar olmaktan nefret eder ve bu kişiyi günlerce, hatta yıllarca kızdırabilir.

Tahrip edici eleştiri, benlik saygısına saldırır, kendi imajımızı incitir ve zirveye ulaşmanıza engel olur.

demo-talep

Şikayet

İnsanlar tarafından yapılan ikinci liderlik hatası, herhangi bir nedenle şikayet etmektir. Şikayetçiler her zaman bir şey ya da şikayet edecek birilerini arıyorlar. Diğer şikayetçilerle ilişkili olma eğilimindedirler. İş yerinde birlikte konuşurlar ve işten sonra sosyalleşirler. Öğle yemeği için dışarı çıkarlar. Şikayet onlar için doğal bir yaşam biçimi haline gelir.

Fakat hem eleştiren taraf olmak hem de şikayet etmek konusunda büyük bir sorun vardır. Her iki durumda da kendinizi kurban olarak konumlandırırsınız. Şikayet ettiğinizde aslında kendinizi zayıflatırsınız. Bir şey hakkında lider olarak mutlu değilseniz, onu diğer kişinin dikkatine sunma hakkına sahipsiniz. Tartışmak sizin sorumluluğunuzdadır. Bunlar, geliştirmek için öğrenmeniz gereken takdire değer liderlik nitelikleridir. Bir davranış veya sonuçtan memnun değilseniz, işiniz durumun düzeltilmesi için aktif olarak müdahale etmektir.

 

Paylaş