Başarılı Bir Yönetici Olmanın Sırları Nelerdir?

d1İyi bir yönetici, çalışanlarına koçluk yapma yeteneğine sahip olarak işine anlamlı katkıda bulunandır. İyi yöneticileri diğerlerinden ayıran özellikleri bireysel çalışanların ya da takımların potansiyellerini nasıl ortaya çıkaracaklarını biliyor olmalarıdır.
Çalışanlarına ilham veren bir yönetici olmak istiyorsanız bir kalıbın içine girmeye çalışmanız gerekmez. Aksine kendiniz olup insanlarla iyi iletişim kurarak bağlılık sağlamanız ve varlığınızı hissettirmeniz yeterli olacaktır. Sevilen ve varlığı hissedilen bir lider olmak istiyorsanız izlemeniz gereken stratejiler şunlardır;
Açık olun: Sevilen bir yöneticinin en önemli özelliği güven kazanmış olmasıdır. Gerçeklerden kaçmayan ve dürüst bir yönetici ekibinin saygısını da kazanır. Yanlış yorumlanmaları engellemek için açık iletişim kurmak önemlidir. Yanlış anlaşılmaların yaşanmadığı bir ortamda üretkenlik olumsuz etkilenmez.
Doğru insanları doğru işlerde görevlendirin: Doğru insanları iyi performans sergileyebilecekleri işlere yerleştirmek, mutlu olmalarını sağlarken şirket için verimliliği de arttırmaya yardımcı olur. Bunun için çalışanlarınızla iyi iletişim kuruyor ve onları tanıyor olmanız çok önemlidir. İyi yönlerinin fark edildiğini bilmek çalışanlarınızı motive edecektir.

demo-talep
İlham verici olun: Yöneticilik yapmak işin kolay kısmını oluşturur. Çalışanlarınıza ilham verebilmek ise sizi diğerlerinden ayıran en önemli özelliklerinizden biridir. Çalışmalarınızı severek yapmak, her zaman daha yaratıcı işler çıkarmayı hedeflemek ve bunu çalışanlarınıza aktarabiliyor olmanız onları da harekete geçirecektir.
Çalışanlarınızın destekçisi olun: İş yerlerin her zaman işler yolunda gitmeyebilir. Bir çalışan hata yapabilir ve işini kaybetme riski olabilir. İyi bir yönetici, tersliklerle nasıl baş edeceği konusunda çalışanının çözüm üretmesine yardımcı olur. Her zaman yanında olan bir yöneticisi olduğunu bilmek çalışanı daha iyi işler çıkarmak istemesini sağlayacaktır.
Çalışanlarınızla toplantılar düzenleyin: Çalışanlarınızla birebir toplantılar organize edin ve bu toplantılara sadık kalarak ne kadar önemsediğinizi hissettirin. Bu toplantılarda geçen sürenin çoğunu dinleyerek geçirin ve tüm dikkatinizi konuya verin. Dikkatinizin dağınık olması çalışanda demotivasyon yaratabilir.

Paylaş